Kerstvoorbereidingen

Liefste bloggers,

Kerstmis staat nu voor de deur, maar in de kerstsfeer geraken met 25 graden en een stralende zon is nogal moeilijk.

Vrijdagochtend vertrekken we met ons gastgezin naar hun dorp om daar mee de feestdagen door te brengen. Hier zullen we een weekje blijven.
Eindelijk vakantie. Sinds onze lessen begonnen 5 september is dit de eerste keer dat we een weekje vrijaf zullen hebben. Zalig!

De kleermaker van het gezin heeft voor ons traditionele senegalese feestkledij op maat gemaakt. Mijn outfit is geel, die van Heleen blauw (fotos volgen nog)

In het dispensaire hebben we gisteren ook kerst gevierd. Er is een kerstboom gezet en deze werd vol enveloppes gestoken. Voor iedereen was er één.
Soeur Madeleine gaf een korte bedankinsspeech en wenste ons allemaal het beste toe voor het nieuwe jaar.
Om de beurt moesten we dan onder geklap en gejuich onze naam gaan zoeken. Heleen en ik kregen elk ook een donkerpaarse stof mee.
De dochter van één van de personeelsleden gaat trouwen en heel het dispensaire gaat in een donkerpaarse outfit gekleed gaan.
Omdat wij ook uitgenodigd zijn hebben ze ons ook dezelfde stof cadeau gedaan zodat we hieruit een outfit laten maken.
Super plezant dat we zo betrokken worden.

Na dat iedereen zijn envellope had kregen we allemaal een drankje en aten we een apperetief hapje. En natuurlijk begonnen ze dan te dansen en te zingen.
Heleen en ik zijn ook een keer op de dansvloer gemoeten om onze kunsten te laten zien. Onder luid gejuich natuurlijk.
Ik vond het zalig om dit te mogen meemaken.

Vandaag zijn we dan naar een kleermaker gegaan om een outfitje te kiezen voor onze donkerpaarse stof. Deze keer zal het een kleed zijn.
Het gele outfitje is een rok en bloes.
Sebiet gaan we nog chique schoenen kopen voor onder onze nieuwe kledijen.

We hebben net nog een klein wasje gedaan, de afwas gedaan en ingepakt zodat we ons studiotje netjes achterlaten.
Straks op tijd ons bedje in om morgen om 6u te vertrekken richting Fandene :D

Op 3 januari komen we terug naar Dakar.

Ik wens jullie allemaal een zalig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar!

Zonnige groetjes,

Lisa

tante Mia

dag Lisa,

ik wens je heel vredige, gezellige kerstdagen.
Veel lieve groeten van ons allemaal hier in Waver.
Dikke kus

Tante Mia

tantelut

Geniet van jullie Afrikaanse kerstfeest, en van de trouwpartij!
Anneleen is maandag ook weer naar Afrika vertrokken om een maand samen te kunnen zijn met haar man.
Onze allerbeste wensen voor een fantastisch 2011, want als dat zo verdergaat, dan staat jullie nog heel wat fijns te verwachten. Dikke knuffel en vergeet niet..........
Tante Lut

luk (papa heleen)

vanuit een toegesneeuwd peutie
geniet van jullie weekje verlof
van het huwelijk ... kerst op zijn afrikaans
en ook oud en nieuwjaar op zijn senegalees
voor jullie een zalige kerst en een heerlijk 2011

Tante Klaar

Fantastisch, hier bij ons is het helemaal niet zo moeilijk om in de kerstsfeer te geraken, 't is kou, wit, en binnen lekker warm met de kerstboom en de lichtjes.
Geniet van de dagen, want kerstmis in de zomer zal je toch ook niet dikwijls meer meemaken.
Alvast heel veel groetjes, en dikke kussen van uw meterke.

n. Wilfried en t. Rita

Lisa, kerstmis was duidelijk al heel plezierig en nu een leuk eindejaar en een nog veel leuker nieuw jaar!
Wij zijn klaar om oudjaar te vieren en jullie vermoedelijk ook.
Geniet ervan en beste wensen voor 2011
XXX