Trouwfeest

Liefste bloggers,

40% van mijn reis is al achter de rug, ik kan het haast niet geloven.
Vorig weekend kregen we bezoek van onze Belgische docenten.
Plezant om al onze verhalen eens kwijt te kunnen, onze indrukken te delen en nieuws vanuit België te krijgen.
Zo hadden ze voor mij een totaal onverwacht kerstkadotje bij.
Iedereen van volksdans: hartstikke bedankt voor de prachtige schriftjes. Ik heb ze al meteen genuttigd en heb een samenvatting van de eerst 2 maanden over 8 pagina's gekribbeld.
Aan ons moeke: heel fel bedankt voor de speculaas en chocolade, dat kwam net op tijd :)
Luk en Fransien: merci voor het kerstkaartje

Een dagje later kreeg ik dan ook nog eens kaartjes en briefjes van oma en opa en bomma. Super!
Ook aan Tim heel fel bedankt voor het opsturen van het krekeltje, dat was een super lief idee.

Voilà zo ben ik even rond met bedankingen :)

Op 8 januari gaf ons Moeke haar feestje ter gelegenheid van haar 50ste verjaardag. Dankzij Bob heb ik daar eventjes met haar kunnen skypen.
Toch wel een emotioneel moment. Het was ooksuper om mijn grootouders nog eens te zien en ook Lore, die al zo groot geworden is.
Nadien heb ik mezelf verwend met een tas warme melk en een pak speculaas. Heerlijk!
Op 9 januari mochten we naar een trouwfeest. Uitgedost in donkerpaarskleed + tulband vertrokken we met Soeur Madeleine naar Ouakam (een wijk van Dakar).
Iedereen vond ons prachtig, echte senegalese madammen en we moesten uitgebreid op de foto.
Enemaal ginder kregen we een stoel en een bordje vol aperetiefhapjes. Iedereen kreeg ook een beetje champagne om op het kersverse paar te toasten.
Na heel wat gedans kregen we allemaal een lepel en werden we verzocht onze stoelen te herschikken tot rondjes per 5à6.
Een lekkere rijstschotel werd in het midden van elk groepje gezet.
Na het eten werd alles herschikt zodat de moeder van de bruid centraal zat. Ik vroeg me af waar de bruid en bruidegom gebleven waren, maar blijkbaar was dit feest vooral voor de mama, om haar te bedanken.
Iederen groep (schoonzussen, nichten, vriendinnen) kwam aan bod, bedankte met lange toespraken de moeder (tevens onze collega) en gaf cadeaus.
Wanneer het dispensaire aan bod kwam moesten we allemaal de dansvloer op en onze beste passen laten zien.
Onder aandringen van Soeur Madeleine waagde ik me ook aan de traditionele dans van de Serer (een bevolkingsgroep in Senegal).
Na het dansen kregen we weer lepels en ditmaal couscous. Na de couscous namen we nog een groepsfoto en trokken terug naar huis.
Het was een heel plezante, interessante en vermoeiende dag geweest.

Terug thuis bleek dat de couscous ons toch niet zo goed bekomen was. Heleen en ik hebben de volgende 2 dagen meer op het toilet gezeten dan ergens anders, maar ja niet veel aan te doen hé.

Vrijdagavond vertrekken we naar Sowane, een gewezen lepradorp in de buurt van Fatick. Hier zitten twee van onze medestudenten Jolien en CIndy op stage.
In het weekend blijven we in Sowane, waar ik voor het eerst vlechtjes ga laten zetten en maandag vertrekken we met ons vieren naar Gambia.
Tzal onze eerste echte toeristenvakantie worden. Ik kijk er al naar uit.

Zodra de stroom weer aanslaat ga ik dit op mijn blog posten.
Wist je dat
- in november de stroom 30 keer is uitgevallen.
- in december we maar 3 weken in Dakar waren en in die 3 weken er 33 keer stroompanne is geweest.
- janurai gelukkig goed meevalt, tot nu toe nog maar 5 keer.
- stroompannes op den duur op de zenuwen werken.

Aan alle studenten: veel succes met jullie examens!

Tot de volgende,

Lisa

Reacties

Reacties

Tante Klaar

Ik kijk al uit naar de foto's van uw 2de klederdracht van ginder, en vlechtjes, mss kunnen we dan zien dat ge een nichtje zijt van Stefanie ;).
Ik wist niet dat jij ook zo'n grote fan van speculaas bent, dat moet ge zeker van uw meter hebben.
Geniet nog maar, en doe de groetjes aan Heleen.

Tim

Blij dat het boekje is aangekomen, doe me een plezier en trek er eens een foto van met jou voor de rubriek 't krekeltje in het buitenland..

Veel plezier daar!

Ilse

Dag lieve lisa!!!
Tussen de examens door toch even tijd om te genieten van jouw verhaal!!! Krijg helemaal zin in alles wat buiten mijn leerwereldje zit, maar dat is niet zo moeilijk uiteraard! Geniet ervan! Hopelijk niet te veel stroompanne en wc ervaringen ;) Tot snel!!! (ps: heb je al iets gehoord van de reis met de volksdans? ga je mee? zeg ja!:D) zoen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!